Kliknij ten link, aby przejść do panelu logowania.
Teraz do wszystkich płatnych Serwisów internetowych
Wydawnictwa Podatkowego GOFIN loguj się w jednym
miejscu.


Po zalogowaniu znajdziesz menu z linkiem do swojego
konta abonenta i dodatkowych opcji.

logo
Aktualnie jesteś: Klasyfikacje (strona główna)  »  PKD  »  2025  »  Sekcja N  »   Dział 73 - Działalność w zakresie reklamy, badania ...
Schemat klasyfikacji
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30
31 | 32 | 33

Klasyfikacja pochodzi z serwisu klasyfikacje.gofin.pl

Dział 69 -
Działalność prawnicza, rachunkowo-księgowa i doradztwo podatkowe
Dział 70 -
Działalność central (head offices) oraz doradztwo związane z zarządzaniem
Dział 71 -
Działalność w zakresie architektury i inżynierii; badania i analizy techniczne
Dział 72 -
Badania naukowe i prace rozwojowe
Dział 73 -
Działalność w zakresie reklamy, badania rynku i public relations
Dział 74 -
Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna
Dział 75 -
Działalność weterynaryjna

Dział ten obejmuje:

  • tworzenie kampanii reklamowych i umieszczanie takich reklam w czasopismach, gazetach, radiu, telewizji, Internecie lub innych mediach, a także projektowanie miejsc i witryn reklamowych, te działania reklamowe często świadczone są za pośrednictwem agencji reklamowych i przedstawicieli mediów,
  • badania rynku i opinii (na przykład dotyczące postaw, wartości i zachowań ludności oraz różnych grup społeczno-demograficznych i społeczno- ekonomicznych w odniesieniu do kwestii gospodarczych, społecznych i politycznych),
  • działalność w zakresie public relations i komunikacji.

Dział ten nie obejmuje:

  • sprzedaży czasu lub miejsca reklamowego bezpośrednio przez właścicieli czasu lub miejsca (na przykład wydawców), sklasyfikowanej w odpowiednich podklasach dotyczących ich działalności.
grupa/
klasa/
podklasa
Nazwa grupowaniaOpis dodatkowy

73.1

Reklama

Grupa ta obejmuje:

  • pełną ofertę kampanii reklamowej (to znaczy od możliwości wewnątrz firmy po zadania zlecane podwykonawcom) zawierającą:
    • strategie i planowanie mediów,
    • projektowanie reklam, ilustracji i plakatów,
    • pisanie scenariuszy do filmów reklamowych, umieszczanie ich w mediach,
    • doradztwo,
    • usługi kreatywne,
    • planowanie materiałów reklamowych (bez ich produkcji),
    • marketing bezpośredni i reklama bezpośrednia,
  • działalność związaną z reprezentowaniem mediów:
    • pośrednictwo w sprzedaży miejsca i czasu na cele reklamowe w różnych mediach,
    • pośrednictwo w odsprzedaży miejsca i czasu na cele reklamowe w różnych mediach.

73.11

Działalność agencji reklamowych

73.11.Z

Działalność agencji reklamowych

Podklasa ta obejmuje:

  • działalność polegającą na świadczeniu pełnego zakresu usług reklamowych (to jest od możliwości wewnątrz działalności gospodarczej po zadania zlecane podwykonawcom), w tym doradztwo, usługi kreatywne, produkcję materiałów reklamowych,
  • planowanie i organizowanie kampanii reklamowych i marketingowych,
  • umieszczanie reklam w mediach,
  • prace koncepcyjne nad przekazami reklamowymi,
  • zarządzanie przebiegiem kampanii reklamowych,
  • tworzenie i realizację kampanii reklamowych:
    • projektowanie, planowanie i umieszczanie reklam, planowanie kampanii marketingowych w mediach drukowanych (w gazetach, czasopismach), radiu, telewizji, Internecie oraz innych mediach,
    • projektowanie, planowanie i umieszczanie reklam zewnętrznych (na przykład billboardów, paneli, biuletynów i gablot, oklejanie witryn, projektowanie salonów sprzedaży, oklejanie samochodów i autobusów),
    • reklam lotniczych,
    • dystrybucję i doręczanie prospektów i próbek reklamowych,
    • projektowanie/design stoisk oraz innych konstrukcji i miejsc wystawowych,
  • prowadzenie kampanii marketingowych i pozostałe usługi reklamowe:
    • promocja wyrobów,
    • merchandising,
    • marketing w punktach sprzedaży,
    • bezpośrednia reklama korespondencyjna,
    • doradztwo marketingowe,
    • marketing realizowany przez influencerów.

Podklasa ta nie obejmuje:

  • produkcji materiałów reklamowych, sklasyfikowanej w odpowiednich podklasach sekcji C w zależności od rodzaju użytych materiałów,
  • produkcji stoisk targowych i wystawowych oraz ekspozycji produktów, sklasyfikowanej w odpowiednich podklasach sekcji C w zależności od rodzaju użytych materiałów,
  • montażu stoisk targowych i wystawowych, sklasyfikowanego w 43.32.Z,
  • działalności wydawniczej dotyczącej materiałów reklamowych, sklasyfikowanej w 58.19.Z,
  • produkcji reklam dla telewizji i filmu, sklasyfikowanej w 59.11.Z,
  • działalności związanej z produkcją filmów o produktach oferowanych do sprzedaży (w tym związaną z produkcją filmów dla portali społecznościowych) sklasyfikowanej w 59.11.Z,
  • wydawania treści zawierających wideo (na przykład przez influencerów, blogerów i vlogerów), sklasyfikowanego w 59.11.Z,
  • produkcji wiadomości handlowych dla radia, sklasyfikowanej w 59.20.Z,
  • działalności platform dystrybucji (udostępniania) treści, w tym blogów i serwisów typu wiki, portali społecznościowych oraz prowadzenia stron internetowych z grami online / grami komputerowymi, niezwiązanego z ich wydawaniem, sklasyfikowanych w 60.39.Z,
  • badań rynku i opinii publicznej, sklasyfikowanych w 73.20.Z,
  • fotografii reklamowej, sklasyfikowanej w 74.20.Z,
  • działalności związanej z obsługą poczty, tym poczty elektronicznej, sklasyfikowanej w 82.10.Z,
  • organizacji targów i wystaw, sklasyfikowanej w 82.30.Z,
  • działalności reklamowej, służącej do finansowania przeważającej działalności podmiotu gospodarczego, która może być świadczona nieodpłatnie, sklasyfikowanej w odpowiednich podklasach zgodnie z działalnością przeważającą podmiotu.

73.12

Reklama poprzez środki masowego przekazu

73.12.Z

Reklama poprzez środki masowego przekazu

Podklasa ta obejmuje:

  • reklamę poprzez środki masowego przekazu, czyli sprzedaż lub odsprzedaż czasu i miejsca dla różnych mediów zabiegających o reklamę,
  • sprzedaż miejsca na cele reklamowe świadczona na zlecenie.

Podklasa ta nie obejmuje:

  • działalności w zakresie public relations i komunikacji, sklasyfikowanej w 73.30.B,
  • sprzedaży czasu lub miejsca na reklamę bezpośrednio przez właściciela tego czasu i miejsca (na przykład wydawcę), sklasyfikowanej w odpowiednich podklasach zgodnie z wykonywaną działalnością.

73.2

Badanie rynku i opinii publicznej

73.20

Badanie rynku i opinii publicznej

73.20.Z

Badanie rynku i opinii publicznej

Podklasa ta obejmuje:

  • prowadzenie badań rynku dotyczących wpływu zastosowanej reklamy produktów i usług na opinię publiczną, badanie opinii publicznej w zakresie rozwoju, sposobu wykorzystania, kształtowania cen,
  • prowadzenie badań opinii publicznej w kwestiach jakości oraz stylu życia, uczestnictwa społecznego i politycznego, preferencji partii politycznych i zachowań wyborczych,
  • prowadzenie badań rynku i opinii z wykorzystaniem metod naukowych:
    • jakościowej i ilościowej orientacji metodologicznej,
    • reaktywnych i niereaktywnych metod badawczych,
    • zbieranie danych badawczych poprzez zadawanie pytań, obserwację, pomiary i liczenie,
  • przeprowadzanie wywiadów bezpośrednich, telefonicznych, internetowych oraz za pośrednictwem poczty w celu zebrania danych.

Podklasa ta nie obejmuje:

  • działalności związanej z reklamą, sklasyfikowanej w odpowiednich podklasach grupy 73.1,
  • działalności w zakresie public relations i komunikacji, sklasyfikowanej w 73.30.B,
  • przeprowadzania wywiadów telefonicznych na potrzeby badań rynku i opinii wykonywanych na zlecenie, sklasyfikowanego w 82.20.Z.

73.3

Działalność w zakresie public relations i komunikacji

73.30

Działalność w zakresie public relations i komunikacji

73.30.A

Działalność lobbingowa

Podklasa ta obejmuje działalność lobbingową prowadzoną na rzecz osób trzecich w celu uwzględnienia w procesie stanowienia prawa interesów tych osób.

73.30.B

Działalność pozostała w zakresie public relations i komunikacji

Podklasa ta obejmuje:

  • udzielanie porad, wskazówek i pomocy operacyjnej podmiotom gospodarczym w zakresie public relations i komunikacji,
  • działalność przedstawicieli handlowych w celach promocyjnych.

Podklasa ta nie obejmuje:

  • działalności agencji reklamowych i działalności usługowej w zakresie środków masowego przekazu, sklasyfikowanych w odpowiednich podklasach grupy 73.1,
  • badań rynku i opinii publicznej, sklasyfikowanych w 73.20.Z,
  • projektowania i doradztwa w zakresie komunikacji wizualnej, sklasyfikowanych w 74.12.Z.

Przydatne linki
 
Sklep internetowy - sklep.gofin.pl
 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.