Rodzaj ten obejmuje:
- tabor kolejowy przystosowany do ruchu po naziemnych drogach szynowych, włączając naziemny tabor górskich kolei liniowych,
- żurawie kolejowe, pługi odśnieżne oraz urządzenia wagonów towarowych, które stanowią konstrukcyjną całość z podwoziem, na którym są zmontowane.
Obiektem taboru kolejowego naziemnego są:
- lokomotywy: elektryczne, spalinowe i parowe,
- tendry parowozowe,
- wagony motorowe oraz wagony doczepne do wagonów motorowych,
- jednostki ruchome elektryczne: wagony silnikowe, wagony rozrządcze, wagony doczepne,
- wagony osobowe,
- wagony towarowe,
- wagony techniczne,
- drezyny i przyczepy do drezyn (700-7).
W skład obiektu naziemnego taboru szynowego wchodzi:
- stałe oprzyrządowanie,
- wyposażenie w narzędzia związane z obsługą taboru w ruchu,
- wewnętrzna instalacja wodociągowa, ściekowa, oświetleniowa, ogrzewcza i urządzenia hamulcowe.
Rodzaj ten nie obejmuje:
- taboru kolejowego podziemnego, sklasyfikowanego w podgrupie 71,
- taboru tramwajowego, sklasyfikowanego w podgrupie 72,
- lokomotywek i wózków szynowych naziemnych, sklasyfikowanych w podgrupie 73,
- jednostek taboru kolejowego naziemnego, które uległy częściowemu demontażowi i po adaptacji zmieniły na stałe swoje przeznaczenie, sklasyfikowanych zgodnie z ich przeznaczeniem w odpowiednich rodzajach KŚT (np. rodzaj 514 - tabor hutniczy czy rodzaj 584 - maszyny do torowych robót kolejowych),
- przenośnych urządzeń wewnętrznych zainstalowanych w wagonach maszyn, urządzeń technicznych, aparatów specjalnych itp., które stanowią samodzielne obiekty, sklasyfikowanych w innych rodzajach KŚT.